TOSHIO HOSOKAWA

«La música es el lugar donde las notas y el silencio se encuentran.» (Toshio Hosokawa)

Toshio Hosokawa naceu en Hiroshima o 23 de outubro de 1955. Tras os seus primeiros estudos de piano e composición en Tokio, chegou a Berlín en 1976 para estudar composición con Isang Yun na Universität der Künste. Continuou os seus estudos con Klaus Huber na Hochschule für Musik de Friburgo de 1983 a 1986. En 1980, participou por primeira vez no Darmstädter Ferienkurse für Neue Musik onde foron interpretadas algunhas das súas composicións. Dende 1990, foi un invitado habitual do festival como titor. Nos años seguintes, a reputación do compositor continuou aumentando dentro da escea musical contemporánea internacional e Hosokawa recibiu numerosas comisións. De 1989 a 1998, o compositor foi o director artístico e organizador do Seminario e Festival Internacional de Música Contemporánea Akiyoshidai en Yamagushi, do cal foi cofundador. Dende 2001, tamén foi o director artístico do Festival Internacional de Música Takefu en Fukuj. Foi nomeado profesor invitado permanente no Tokyo College of Music en 2004. Hosokawa vive en Nagano, Xapón e en Mainz, Alemania. 

As composicións de Hosokawa inclúen obras orquestrais, concertos solistas, música de cámara e música de cine xunto con obras de instrumentos tradicionais xaponeses. As influencias da música occidental, dende Schubert ata Webern, e a música tradicional xaponesa poden ser recoñecidas nas súas composicións. Hosokawa considera que o proceso de composición asociase instintivamente cos conceptos do budismo zen e a súa interpretación simbólica da natureza. No traballo instrumental En el Tiefe der Zeit (1994), o chelo representa o macho e o acordeón o principio feminino, mentres que o cosmos circundante vese reflectido en forma de aire e nubes polas cordas; cada nota individual ten un significado particular, desafiando o silencio nas súas características tonais e convertindose así nun elemento dun concepto filosófico superordinado. A obra orquestral Circulating Ocean foi composto en 2005 como unha comisión para o Festival de Salzburgo. Valery Gergiev conduciu a estrea mundial en Salzburgo. Hoxe convertiuse en unha peza interpretada con frecuencia, ao igual que o concerto para piano de Hosokawa, "Lotus baixo a luz da luna". Foi estreado pola Orquestra Sinfónica de la NDR e o pianista Momo Kodama en 2006 coma un tributo a Mozart. Woven Dreams é un traballo galardonado de Roche Commissions, que foi estreado pola Orquestra de Cleveland no Festival de Lucerna en 2010 e gañou un Premio Compositor Británico de BASCA en 2013. O "Concerto para trompa - Momento de florecemento" foi escrito para o virtuoso do corno Stefan Dohr , que estreouno coa Filarmónica de Berlín baixo a dirección de Sir Simon Rattle en 2011. 

No oratorio "Voz sen voz" en Hiroshima (1989 / 2000-01) para solistas, narrador, coro, cinta de acompañamento (cinta de reproducción) (ad lib) e orquestra, Hosokawa toma como tema a devastadora explosión da bomba atómica ao final da Segunda Guerra Mundial na cidade do seu nacemento. O compositor acércase ao indecible a través do seu lenguaxe musical extremo: o mundo tonal brutal de metais e percusión e o colorido paisaxe cordal do coro. Unha serie de composicións para instrumentacións variadas está dedicada ás víctimas do tsunami de 2011 en Xapón e o posterior desastre nuclear. A meditación para orquestra evoluciona dunha Meditación silenciosa a unha elexía, mentres que os instrumentos de percusión e cobre advirten do tsunami que se aproxima no fondo. Hosokawa tamén escribiu a ópera Stilles Meer en resposta a estes terribles acontecementos. Foi encargado pola Ópera Estatal de Hamburgo e a súa estrea foi dirixida por Kent Nagano en enero de 2016. 

A súa primeira ópera "Visión de Lear" estreouse na Bienal de Münchener en 1998. Hosokawa logra unir Oriente e Occidente na súa adaptación de Shakespeare: o teatro musical europeo moderno atende ás tradicións xaponesas de Nō-Theater sobre a base da obra renacentista. A segunda ópera de Hosokawa, "Hanjo" , representouse por primeira vez no Festival de Aix-en-Provence en 2004, seguida de outras actuacións en Bruselas, Hamburgo, Lisboa, Bielefeld, Lyon, Tokio e Milán. "Woven Dreams" é un traballo premiado de Roche Commissions, que foi estreado pola Orquestra de Cleveland no Festival de Lucerna en 2010. A sua terceira ópera Matsukaze estreouse en La Monnaie Brussels en 2011 (Sasha Waltz, posta en escea) e o "Concerto para trompa - Momento de florecemento" e moitos outros estrearonse baixo a batuta dos directores máis importantes do mundo: Kazushi Ono, Kent Nagano, Sir Simon Rattle e Robin Ticciati, entre outros. Moitas das obras mencionadas anteriormente convertironse en unha parte importante do repertorio contemporáneo. 

Hosokawa recibiu numerosos premios: entre eles, o primeiro premio no concurso de composición para o centenario da Filarmónica de Berlín (1982), o Premio de Música Arion (1984), o Premio de Música de Kioto (1988) e o Premio de Música Rheingau ( 1998). De 1998 a 2007 foi compositor en residencia na Orquestra Sinfónica de Tokio. Hosokawa foi nomeado membro da Akademie der Künste en Berlín en 2001. En 2006/07 e 2008/09, realizou un período de investigación no Instituto de Estudos Avanzados [Wissenschaftskolleg] en Berlín. Foi compositor en residencia na Biennale di Venezia (1995, 2001), a Orquestra Sinfónica de Tokio (1998-2007), o Festival Internacional de Música de Lucerna (2000), música viva en Munich (2001), Música nova Helsinki (2003) , Varsovia Otoño (2005, 2007) e outros. Foi Director Artístico do Programa Internacional Suntory Hall para Composición Musical de 2012-2015. 

Resis Festival A Coruña

resisfestival@gmail.com

  • Instagram - Resis Festival
  • Facebook - Resis Festival
  • Twitter - Resis Festival
  • Vimeo - Festival Resis

Imaxe por Xurxo Gómez-Chao

Deseño web por Paloma Rodríguez